Page 693 - Vahid Rzayev
P. 693

691




                  Yəni,  Gəm  -  in bir mə`nası  da,  güclə,  güc sərf  edib, dalğalara  qarşı  güc sərf  edib,
                  “birlikdə  xilas  olduq”  -  yaddaş  daşıyıcısıdır.  Ona  görə  o  insanlar  xilas  olduqları
                  sahəyə, əraziyə güclə - gəmlə, sudan birliyə yığışdıqlarını, yaddaşlaşdırıblar.
                  Yaz vaxtı, əkin, şum vaxtı, bir ifadə işlədərdilər ki, “Gəm etmək, torpağı gəmləmək,
                  Buğa gücü ilə, olar”.

                  Buna  isə  çox  böyük  səbəb  var  idi.  Səbəb  ondan  ibarət idi  ki,  o  dövr  insanlar, göy
                  qübbəsində  hərəkətdə  olan,  (yeri  dəyişən)  Bürclər  onlara,  mə`lum  idi  və  onlara
                  verilən, adlar da, mövcud idi.
                  Amma, Dünya tufanından sonra, o, Bürclərin, ad mə`naları da, dəyişilməyə başladı.

                  Olan  Bürclər,  ərəfə  vaxtına  uyğun  olaraq,  hadisələrə  uyğun  olaraq  adlandırılıb,
                  ardıcıllaşdırıb, ilk, Yer üzü, təqvimləri mə`naşına, keçirdi.

                  Yə'ni,  Yaz  vaxtı,  Günəşin  “Qoç”-  Bürcündən,  “Buğa”  –  Bürcünə,  keçən  ərəfədə,
                  (indiki təqvimlə, fevral ayının 18-dən, mart ayının 18 - zi ərəfəsi, bu tufan ərəfəsi və
                  tufanın  dayanması  ərəfəsi  kimi  xarakterizə  olunurdu.  Həyatın  yenidən  başlaması,
                  təzələnməsi, yenilənməsi yaddaşı idi) Torpağın, gücə, vəcdə gəlməsi, Torpaq altında
                  olan, bütün Bitkilərin görünməsi, güclə, güc sərf etməklə, boy artması ərəfəsi, hesab
                  edilirdi.
                  Səbəblərdən  biri  də,  o  idi  ki,  Buğa  bürcü  görünən  ərəfədə,  tufandan  xilas  ərəfəsi,
                  suyun çəkilməyə başlayıb, Yer üzündə, Həyatın bir də, başlaması mə`nası, anlamı, idi.
                  Bu ərəfədən, Səmada Günəşli günlərin başlaması, hava, torpağın istinməsi, yeni həyat
                  bəxş edirdi.

                  Günəşli  günlərlə,  Ağ  buludlar  topalaşıb,  hərəkətə  gəldi,  dünyasını  dəyişənlər  yad
                  olundu, dirilər bir – birinə daha da, mehriban oldu.
                  O, İnsanlar arasına, mehribançılıq, bir də döndü, bir də qayıtdı.

                  Azərbaycan  ərzisində,  Gəmi  Qayada,  Nuh-çıxanda,  Tufandan  sonra,  Sudan  xilas
                  olunmayanlara,  məzarlar  qazıldı.  İlk  məzarlara  və  məzarlıqlara  yerlər  ayrıldı.  O,
                  Məzarlıqlar, mə`na, yaddaş daşıyıcıları, hesab olundu.

                  Tufan vaxtı, ətrafda olan Dağlar, Qayalar, nicat və xilas daşları hesab olduğundan, ilk
                  məzar daşlarına, “onlar ucalıqlara yüksəldi” – anlamı ilə, hündür ensiz daşlar seçildi.

                  O, Daşlar üzərinə, qovv, qavv, çaxmaq daşları vasitəsi ilə, tufan vaxtı, tufan ərəfəsi,
                  günləri  həkk  olundu  (epitafiya  –  məzar  üstü  yazı  qeydləri).  Dəfnlər  ilkdən  olduğu
                  kimi, məzarlar qazmaqla icra olundu.

                  İlkdən  olduğu  kimi,  bir  yaddaş  daşıyıcısının  davamı  kimi,  o,  yaddaşı  saxladılar  ki,
                  insan, canlı bu Yer aləminə, “örtülü” – aləmdən gəldiyindən, örtməklə, örtülməklə də,
                  bu Yer aləmindən, Dünyadan köçürlər yaddaşı idi.
   688   689   690   691   692   693   694   695   696   697   698