Page 659 - Vahid Rzayev
P. 659

657




                  İstər-istəməz çox maraqlı suallar çıxır ortaya. O suallardan biri, çox maraq doğuran,
                  çox düşündürücü bir məqamda ondadır ki, o dövr, kəsici, yonucu, deşici metal alətlər
                  olmadığı halda, o dövr insanlar əl, ayaq dırnaqlarını necə qıssaldırdılar?
                  Əgər  əl,  ayaq  dırnaqları  qıssaldılmasa  idi,  nəinki  yerimək,  heç  əllə  də,  bir  şeydən
                  tutmaq,  yapışmaq  da,  mümkünsüz  olardı.  O  dövr  o  insanlar  sərinlər  düşəndə,  su
                  içərisindən yığdıqları qəmişləri, daş altında döyərək pardaqlayıb, onların köməyi ilə
                  (o  polad  kəsicidən  də  çox  iti  olur)  məişətdə və  onların  vasitəsi  ilə  bir  çox,  işlərini
                  yerinə  yetirirdilər.  Suda,  su  hövzələrində  üzmək  üçün  də,  qəmişdən  düzəldilmiş
                  qayıqlardan da, istifadə edirdilər.

                  Sonralar Gəmi – Qaya ilə uzaqda görünən Ağrı – dağ arasındakı düzəngaha Ərlər,
                  Ərənlər – (sahiblər, ərazi sahibləri, od, İşıq sahibləri) düzəngahı adlandırırdılar. Çox
                  sonralar,  “ə”-  düşərək,  “a”-  kimi  tələffüz  edilərək,  “  Ar”,  “Arlar”  -  kimi  ərazinin,
                  düzəngahın  sahibləri,  adlanıblar.  Bir  çox  alfavitlərdə,  “Ə”  –  hərfi  olmadığından,
                  “Ərlər” - sözü, “a”- hərfi ilə, tələffüz olunub. Arlar - kimi deyilib.
                  Amma  köklü  ad  daşıyıcısı,  Ur  –  (tufana  qədərki  ərazi,  ad  daşıyıcısı),  sonra  əlavə
                  olunan isə, Ər – ( sonralar “ar”-kimi, o ərazinin İşıq sahibləri), Dur – (qalx, dikəl,
                  vaxtdır, o zamandır, fikir - söz sənindir) sözü, həm ərazi, həm ərazidəki sahiblər, həm
                  də onun xarakteri göstəricisi, adı idi. Bunların cəmi olaraq, bir ad daşıyıcısı Ur-ər-dur-
                  deyə adlandırıldılar. (Urardu).

                  Amma  o  tonqallar  yanarkən,  onun  qırmızı,  yandırıcı  və  ağrılı  olduğunu  bilərək  o
                  dağa,  o  Oda  -  ağrılı,  (pis  mə`nada  yox,  bu  ərazi  və  bu  işıqlara  daha  doğrusu,
                  toxunulmaz olan “bəd fikirli olsan - ağrısını çəkərsən”, deyərək onu Müqəddəs hesab
                  etdilər). Onunla yanaşı, daha ərazinin də, Tanrı Baxışında, Tanrı Nəzərində olduğu
                  qənaətinə gəldilər.

                  Amma, bir həqiqət də ondadır ki, sonrakı tarixi mərhələlərdə Azərbaycan və xüsusi ilə
                  Naxçıvan  ərazisinə  hərbi  yürüşlər  edən,  bütün  sərkərdələrin  son  yürüşü,  və  bu
                  yürüşlərdən süqut mərhələləri başlayıb.
                  Xronoloji olaraq, tarixləri izləsək, burada təksib olunmaz həqiqətlər aşkar olunacaq.

                  Sərkərdələrin,  başqa  ərazilərə  nəzərdə  tutduğu  yürüşlərin  uğursuz  aqibəti,
                  Azərbaycandan,  Naxçıvandan  başlayıb,  Naxçıvana  yürüşlərindən  də  elə,  süqutları
                  başlayıb!  İşıq  Sahibinə,  Sahib  olmaq  olmaz,  çünki  bu  ərazinin  Azərbaycanın,  İşıq
                  Sahibi var.

                  Həmin  Qaf  (qovv),  Ağrı  –  dağı,  Azərbaycan  ərazisində,  Naxçıvanın  (Qərb
                  istiqamətində) Türkiyə ilə indiki coğrafi sərhəddində, Əzəmətlə yerləşir.
                  Ağrı  -  dağ  ətəyindən,  yer  altından  qalxan  od,  min  illərlə,  əsrlərlə  daşlar  arasından
                  alovlandığından,  uzun  müddət  ərzində,  o  daşlar  yanaraq  böyük,  kiçik  (kütləsindən
   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664