Page 660 - Vahid Rzayev
P. 660

658




                  asılı olmayaraq), çox yüngülləşdiyindən, o daşlara Naxçıvanda,”puff”, “fuff”, “tuff”-
                  daşı deyiblər.
                  Bu adı, ona görə belə adlandırıblar ki, yə`ni yüngul olub (məcazi mə`nada - püləsən,
                  lələk kimi uçar) tikinti yükünə tab gətirməyən, tikintiyə yararlı olmayan, bir daş kimi
                  adlanbırıblar.  Əlavə  olan  adlardan  biri  də,  “Daban  daşı”-  yə`ni  dağ  ətəyinin
                  dabanından, aşağısından yığılan, yanmış, yüngülləşmiş daş kimi də, adlandırıblar.

                  Naxçıvanda xalq arasında deyərlər ki, “tuffağın dağılar, tiffağın dağılar”- bu deyim
                  heç  də,  qarğış  mə`nası  daşıyıcısı  deyil.  (bu  əslində,  “etdiyin,  edəcəyin  iş,  boşdur,
                  yüngüldür, o etmək  istədiyin  işin,  “yükünü”,  daşımağına  dəyməz,  o  yüngül,  boş,
                  mə`nasız bir işə baş qoşma, o dağılar”) xəbərdarlıq mə`na daşıyıcısı olub.
                  İndiki  vaxtda,  bu  ərəfədə,  həmin  Qaf,  Ağrı  –  dağı,  yatıb  yuxlamayan  ancaq,
                  “Mürgüləyən”- vulkanik dağlar, sırasına aid olan dağdır.

                  Dağ – adı, qəribə bir mə`na daşıyıcısıdır. Yə`ni “dağ vurar, dağlayar, yandırar”. Dil,
                  dilçiliyimiz Kainat ölçü və miqyasında, o qədər zəngin olan bir dildir ki, sözlərimiz
                  həm özünü, həm də elə, mə`nasının daşıyıcısıdır.

                  Düzgündür ki, O Ağrı – dağla əlaqədər saysız rəvayətlər, miflər, nağıllar və sonda,”
                  Əsatir”  –  yaradılıbdır.  Əsatirdə,  həmin  Ağrı  –  dağa,  Zevs  tərəfindən  Prometey
                  zəncirlənib ona görə ki, Prometey “ODU oğurlayıb” - insanlara vermişdir (yenə də, od
                  - işıq). Qardaşı Herakl isə, onu xilas etmək üçün o Ağrı - dağa üz tutmuşdur, yolda
                  Qara dəniz ətrafında, Kalxidadan keçərkən, Amazon qızları ilə orada rastlaşıb, sonra
                  yolunu davam edərək, Qaf dağına, Ağrı – Dağına çataraq, zəncirləri qırıb, qardaşını
                  oradan xilas etmişdir.
                  Çünki Bütün tarixi mənbələrdə, Ağrı – dağı, Qaf dağı xilaskar, tufan mərhələsində o
                  insanlar  onun  ətrafında  xilas  oldular,”xilas  edər”-  kimi,  deyərək,  bəyan  etmək
                  istəyərək, müxtəlif miflər, rəvayətlər, əsatirlər yaradılıb.

                  Naxçıvan  ərazisinə  müxtəlif  “bəhanələrlə”  edilən,  saysız  hərbi  yürüşlərlə,  İşıq
                  mə`bədlərini,  atəşgahları,  tarixi  abidələri,  daş  üstü,  qaya  üstü  yazıları  dağıtmışlar,
                  tarixi tikililər məhf edilmişdir, bir çox coğrafi ad, və mə`na daşıyıcılığını, məqsədli
                  olaraq, dəyişməyə çalışmışlar.

                  Tufandan sonra, su tədricən çəkilməyə başlayandan sonra, Həzrəti Nuh Üç oğlunu və
                  onlarla  yanaşı  o  dövr  xilas  olmuş  insanlardan  seçərək,  onları  ayrı-ayrı  müxtəlif
                  istiqamətlərə  göndərdi.  Hər  bir  oğlunun  yanında  ona  uyğun  olan,  işıq,  xeyirxahlıq
                  daşıyıcılığına inamlı olan, insanları göndərdi. Məqsəd yox idi, ancaq İşıq ərazisindən,
                  xilas  ərazisindən,  xilas  olunmuş  o  insanlar,  xilas  olmağı,  xilaskarlığı  aparırdılar  ki,
                  yeni həyat, davam etsın.
                  Hər bir oğlu ata yurdundan, adətləri, mədəniyyətləri, tufandan əvvəl danışdıqları dili,
                  dilçiliyi, elmi və.s ılə gedirdılər.
   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664   665