Page 844 - Vahid Rzayev
P. 844

842




                  O adlıqlar arasında, İşıq Kahinlərindən, Zaviyələr, çox - çox sonralar, onları Zadələr,
                  kimi adlıqla əvəzləsələr də, onların Azərbaycan ərazisinin sahibləri olanlar, onlar çox
                  qədim İşıq Kahinlərinin mahiyyıini heç də, zəiflədə bilməyiblər.
                  Biz,  öz  ərazimizə  heç  vaxt,  heç  bir  yerdən  köçüb  gəlməmişik,  bizlər  oturduğumuz
                  yerdə,  oturmuşuq.  Ərazimizə  çox  sonralar  köçüb  gələnlər,  burada,  bu  ərazidə
                  yerləşənlər, tarixi mərhələnin və o tarixi dövrü yaddaşlardan uzaqlaşdırmaqla, bir çox
                  adlıqlarımızı öz adlarına çıxmaqla, tarixi ərəfəni gizlətməyə çalışıblar.

                  Azərbaycan ərazisinin çox - çox qədim dövrdən mövcud olması, etnoqrafik, mifoloju,
                  arxeoloji adlıq və aşkar olunan eksponatlarla çox zəngindir.
                  Yuxarıda sadalananlarla yanaşı, Azərbaycan ərazisində, daşlar, qayalar üzərində işarə
                  olunmuş, Ayaq izləri, onlar nəyi simvolizə etmək məqsədi ilə daşlar, qayalar üzərinə
                  həkk olunduğunu, nə kimin mə'na daşıdığını, aydınlaşdırmalı olacağıq.

                  Ayaq izini, xüsusi olaraq, daşlar üstünə həkk etmək məqsədi, o vaxt qəribə xarakter
                  daşıyırdı ki, həmin ayaq - forma izləri, çox nadir hallarda rast gəlinə bilən bir həndəsi,
                  anatomik formanı xarakterizə etmiş, daşımış olsun.

                  Amma, Yer üzündə mövcud olan daşlar, qayalar üzərindəki ayaq izlərinin var olması,
                  Yer insanını heç vaxt təəcübləndirə bilməzdi, o səbəbdən ki, bütün insanların ayaqları
                  var və o ayaq formalarını, başqa yerdə, başqa ərazidə daş üstündə görmüş olsa idi bu
                  görüntü onları heç təəccüblənməzdi, ona görə ki, həmin o ayaqdan, elə özündə də,
                  var.
                  Deməli buradakı, daş, qaya üzərindəki, “ayaq ləpir izləri”, tamamı ilə, başqa mə'na
                  kəsb etməlidir.

                  Məsələ  belədir  ki,  daş,  qaya  üzərindəki,  belə  “ayaq  ləpir”,  izlərini  tarixləşdirmək
                  məqsədi, bu halda, tamamı ilə, başqadır.
                  Həmin “ayaq ləpir” uzləri, sırf ayağa aid ola biləndir.

                  Amma ki, ayağa aid olan, ayaqqabı geyiminə aid, uyğun ola bilməz.
                  Ona görə ki, ilk insan “ayyaqqabı”, geyinməyib, o ayaqqabı haqda heç düşünməyib

                  də.
                  Müxtəlif  tarixi  mərhələlərdə,  məsələn  Hindular,  çox  sonralar,  “makasin”,  deyilən
                  ayaq geyimindən istifadə ediblər.
                  O da, yumşaq heyvan dərisindən olmaqla, onu istifadə ediblər ki, hərəkət vaxtı, ov
                  vaxtı, əlavə səs yaratmasın.

                  Müxtəlif  vaxtlarda,  müxtəlif  ərəfələrdə  insanlar,  ayaqqabı  geyimlərindən  istifadə
                  ediblər.
                  XIX - XX əsrə qədər, Azərbaycan ərazisində, əhali, “çarıq”, geyiblər.
   839   840   841   842   843   844   845   846   847   848   849