Page 756 - Vahid Rzayev
P. 756

754




                  istəyiblər!
                  Bu versiya, tamamı ilə, yanlışdır!
                  Çoban peşəsi çox yaxşı və lazlmlı peşədir!

                  Amma  ki,  çoban  həm  Astronom,  həm  sirli,  örtülü,  güzgü  effektləri  ilə,  Səma
                  simvollarını,  Kainat  İşıq  qanunlarını  daş  üzərinə  dəqiqlik  və  ardıcıllıqlarla  həkk
                  etməsi, bir o qədər də, inandırıcı görünmür!
                  Amma ki, bir  “xal, xalça”,  söz  birləşməsi,  Azərbaycan  ərazisində,  Şe'rlərdə,
                  Qəzəllərdə, xalq mahnılarında “Xal”, kəlməsi, bir İşarə, bir xal kimi, üstü örtülü, sirli
                  bir ifadə kimi, işlədiblər!

                  “Sənin bir xalına, Buxaranı verərəm”, deyən kəs, xalın nə mə'na, kəsb etdiyini, yaxşı
                  bilirmiş!
                  Bu  Qaya  üstü  abidələrdə  nə  kimi,  qeyd-yazı,  simvollar,  ornamentlər,  həndəsi
                  formalar,  o,  təsvirlərin  bu  ərazidən,  Azərbaycan  ərazisindən  ilkin  yayılması,  qaya
                  üzərində  həkk  edilmiş,  Qoç,  Buğa,  simvollarının  bütün  elementləri  Günəş  mə'bədi,
                  Qız  Qalası da,  içəri şəhər,  (Elm  şəhərinin), qoşa  darvaza  qapıları  üzərində, bir  çox
                  Qalalar üzərində, şox ustalıqla istifadə edilmişdir!

                  Bütün bu araşdırmaların hamısı, elə biri-birinə bağlı və elə biri-birini, tamamlayır ki,
                  daha həqiqətlər qarşısında ancaq heyrət gəlir, heyrət dayanır!
                  Çünki, bir çox tarıxı mə'bədlərin daş üstü təsvirlərinə baxıb, araşdıranda, olsun Misir
                  Ehramları, olsun Mayya mədəniyyəti Abidələri və s. hamısının üzərində, daş yaddaşı,
                  Gəmi  Qaya,  Qobustan,  Azərbaycan  ərasisində,  mağaralarda,  qayalarda  sirli-sirli
                  qalmaqla, Azərbaycan məktəbinin davamıdırlar!

                  Bütün ətraf əzari Arxitekturalarının bir məktəbi, Gəmi Qaya, Qız Qalası, İçəri Şəhər
                  Arxitekturasında, çox ustalıqla işlədiliblər!
                  Ümumiyyətcə  xalçalar,  bir  kitabə  kimi,  xal-xal  ilmələnərək,  bir  yazı-mətn  kimi
                  baxlıırdı!
                  Toxunan Xalçalarda işlədilən mə'naları, onlara işlədilən Rənglər tamamlayırdı!

                  Ornamentlər,  həndəsi  formalar,  simvollar  rənglərlə,  biri-birinin  mətnlərini,  bu
                  xalçanın  niyə  bu  tərtibatı  daşıdığının  mahiyyətini,  bir  yazı  mədəniyyəti  kimi,
                  xarakterizə edirdi!

                  Xalçalar  çox  zərif, çox  mə'nalı,  Kainat, Səma,  Təbiət qüvvələri,  Su,  Torpaq, bütün
                  Aləmləri özündə cəm etdiyindən, onlar nəticədə xalçalarda, təsfir, təstiq edirdi!
                  “Xalça”, ad deyil, adlıq deyil! O, ad daşımır!

                  “Xalça”, xal daşıyır, üslub daşıyır, rəng daşıyır, söz, söhbət, mətn, ərəfə, daşıyır!
                  Mə'na, məntiq, mahiyyət daşıyır!
   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760   761