Page 755 - Vahid Rzayev
P. 755

753




                  İlk, xalça toxumaq, ilmələmək üslubunu, Qəmiş lifləri vasitəsi ilə, toxuyublar, toxuya
                  biliblər!
                  Sonralar isə, həmin Qəmiş liflərini, daha da, yumşaq, zərif etmək üçün, yundan iplər
                  əlavə edərək, daha da, zərif parlaq olması üçün isə, İpək lifləri əlavə edib, ilk zərif
                  iplər  alaraq,  əldə  edərək,  xalları  -  xallara,  ilməliyərək,  qaya  üstü  yazıları,  işarələri,
                  yumşaq olan, parça tipində, qatlanan, rahatçılıqla gəzdirilə bilən, bu hala qədər gətirə,
                  biliblər!
                  Min illər keçməyinə baxmayaraq, ilkin Xalça toxuma üslubu, bu günə qədər davam
                  edərək, toxuculuq sənayesi, həmin ilkin xalça toxuma metodu ilə, liflərin düzünə və
                  liflərin eninə quruluşu ilə, parçalar toxunur!
                  Yə'ni, “utka” və “paunson”, hələ də, o, ilkin üslubla, toxunmaqdadırlar!

                  İlk xalçalar, Azərbaycan ərazisindən, Azərlərdən Yer üzünə gətirilmə səbəblərindən
                  biri, ilkin yazı mədəniyyəti olan, Qaya üstü təsvirlərin, davamı kimi, ardıcıllığı kimi,
                  ortaya çıxıb!
                  Çünki,  Gəmi  Qayada,  Qobustanda,  Azıx  mağarasında,  daş  üstü  təsvirlərin  başlıca
                  qayəsi,  Qoç,  Buğa,  ilkin  İnsan  siluyetləri,  müxtəlif  yazı  mədəniyyəti,  müxtəlif
                  simvollar, Svastika, Spiral, müxtəlif həndəsi formalar və s. təsvir olunublar!

                  Bu təsvirlərin hamısı, həm Yer üzünü əhatə edən, Bürclər ərəfəsini, Maqik qüvvəyə
                  malik olan, bir çox “həndəsi formaları”, Kainat mexanikasını, Astronomiyanı, əhatə
                  edirdi!
                  Xalçalara  köçürülən,  həmin  işarələr,  tətbiqi-təsviri  sənət  əsər  kimi,  yaşayış
                  sahələrində, divar üstünə asmaq, şərti ilə toxynurdu!

                  Onların  üzərində  olan  o,  Kainat  mexanikasını,  Astronomiyanı,  ayaq  altına  salmaq,
                  məqsədə üyğun sayılmırdı!
                  Ayaq altına, ev şəraitində, həsir, onunun üstündən, palaz, kilim sərilərdi!

                  Amma, Kilim, Palazlar da, adətən düz xətli formalarda, zolaqlı xətlərlə toxunardı ki,
                  yaşayış  sahəsinə,  evə,  həyətə,  ailələrə,  Yollar  “açılsın”,  yollar  uzansın,  evə  uğurlar
                  gəlsin, çatsın!

                  Xalçalar isə, xüsusi tərtibatlarla, xüsusi ölçülərə uyğun, xüsusi ornament və xüsusi,
                  həndəsi quruluşlarla, tərtibat verilirdi!
                  O, tərtibatçılar, kor - koranə olaraq, heç bir tərtibat vermirdilər!

                  Hər bir yaşayış evində, orta ölçü xalçalara, mə'na, mahiyyət, köçürülürdü ki, hər bir
                  xalçaya,  baxan  başqa  adam,  ailə  üzvü  olmayan,  kənardan  gələn  qonaq,  bu  Xalça
                  tərtibatında, bu ailəyə hansı talismanın, uyğun olduğu bəlli olurdu!
                  Qaya  üstü  təsvirləri,  tədqiq  edənlər,  belə  bir  qənaətə  gəlirlər  ki,  həmin  qaya  üstü
                  təsvirləri,  çobanlar  o  daşlara  həkk  edərək,  maldarlıqla  məşqul  olduqlarını  demək
   750   751   752   753   754   755   756   757   758   759   760