Page 824 - Vahid Rzayev
P. 824

822




                  Əgər ilkdən, o dövr insanlar, Kainat və Astronomiya elminə, vaqif olmasa idilər, belə
                  bir  musiqi  alətində,  İşıq  ardıcıllığını,  bir  musiqi  alətinə,  sığışdıra  bilməzdilər.
                  Əvvəlcə,  Günəşdə  gedən  ardıcıllıqları,  onun  hərəkət  trayektoriyalarını,  dədiq
                  müşahidə edərək, Günəş təqvimi, tərtib edilmişdir.
                  Günəş təqviminin, tərənnümünü isə, simli musiqi aləti olan Tarda, cəm olunmuşdur.

                  İlkdən,  Azərbaycan  ərazisində,  Zər  -  Azərlər,  Yer  kürəsinin,  Günəş  ətrafında,  tam
                  hərəkətini, fəsillərin ardıcıllıqlarını, çox dəqiqliklə, hesablayırdılar.
                  Belə bir, ardıcıl hesabatları, müşahidə etdiklərindən, hər bir tikili, hər bir arxitektura,
                  Günəş mə'bədi, Qız Qalası, elm şəhəri “İçəri şəhər”, Möminə Xatun türbəsi, hər bir
                  mə'bəd, hər bir imarət, işıq hesabatlara uyğun olaraq, İnşa edilirdi.

                  Qaldı  ki,  simli  musiqi  aləti,  Tar  konstruksiyasına,  həmin  Günəş,  İşıq  hesabatı,  bu
                  alətdə, hələ də, özünü qoruyub saxlamaqda, sirli olaraq, özünün səs ahəngində, İşıq
                  ardıcıllığında, qorumaqdadır.

                  Tar,  alətinin  küpü,  (küp,  küpə,  tutum),  adətən,  Tut  ağıcından,  Qoz  ağacından,
                  düzəldilərək, o, iki bölmədən ibarət olub, Günəş hərəkətini, təmsil edir.
                  Birinci  bölmə,  (tar  küpündə),  Günəşin,  Şərqdən  çıxması  formasını,  təmsil  edərək,
                  ikinci  kiçik  küp,  Günəşin  Zenitdən  keçən  məqamını,  birdirərək,  Qərbə  tərəf,
                  hərəkətinin işarəsini, formasını, trayektoriyasını, bildirir.

                  Tar musiqi alətinin qolu, 22 - pərdədən, ibarətdir.
                  Tar musiqi alətinin özü də, Günəş hesabatını təmsil edir.

                  Günəş təqvimində, hesabatlar bir - birini tamamlayır.
                  Həmin hesabatlar, simli musiqi aləti Tarda özünü, bir daha təstiq edir.

                  Tarın 11 - simi, tar qolunda, 22 - pərdə olmaqla, (11 + 22=33), cəmində, toplumda, 33
                  - hesabatını, verir.

                  Bu  isə,  bir  Qərinənin  hesabatını,  yə'ni  bir  qərinə,  33  -  İldən,  tam  olmaqla,
                  tərənnüm edir.
                  Tar  başlığında,  9  -  aşıq,  11  -  simi,  tarım  vəziyyətini  saxlamaqla,  yenə  də,  Günəş
                  təqviminin hesabatına, çox uyğundur.

                  Musiqi  alətininin  başlığı,  armud  ağacından  olan,  9  -  “aşıq”, onlara, o,  “aşıqlara”,
                  bərkidilən və onların vasitəsi ilə, tarım dartılan, sim, simlər, Günəş tsikillərini, İşığı,
                  təmsil edər.
                  Bunların hamısı, yenə də, Günəş təqviminə sığan hesabata, çox uyğunlaşdırılmışdır.

                  Qəribə  bir  hal  da,  ondan  ibarətdir  ki,  muğamlarımız  və  ritmik,  instrumental
                  muğamlarımız, triodan, (üçlük), yə'ni, üç musiqi alətinin birliyindən, ibarət olaraq, ifa
   819   820   821   822   823   824   825   826   827   828   829