Page 650 - Vahid Rzayev
P. 650

648




                  başladılar.
                  Gündüz vaxtları o iştirakçılar yarım dairədə üzü günəşə doğru dayanaraq, barmaq –
                  barmaqdan  tutaraq  ritmik  rəqslə  şadyanalıqla  o  hərəkət  dinamikalarını  içra  etməyə
                  başladılar.
                  Yarım dairədə dayanmaq ona işarə idi ki, o rəqs iştirakcıları günəş işığına və onunla
                  üz – üzə dayana bilsinlər. Gecə vaxtı isə günəşin simvolu olan işığa yalov, halov, alov
                  kimi ad verib yaddaş daşıyıcısına gətirdilər.
                  Çox – çox sonrakı tarixi mərhələlərdə o icranı Yallı kimi adlandırmağa başladılar.

                  Yallı  Həzrəti  Nuh  dövrü  tufanından  sonrakı  mərhələlərdə  ilk  şadlıq  dinamik  rəqsi
                  kimi, Gəmi – qaya, Ağrı – dağ, arasında Nuhaşan (Nuraşan) o əraziyə məxsusdur.
                  Yallı  janr  kimi  Naxçıvan  ərazisinə  kənardan  gəlməyib.  Yallı  tutmaq,  o  tarixi
                  hadisənin bir xilas, bir sevinc icrasıdır, onun tarixi çox – çox qədimdir.

                  Babalarımız  ,  atalarımız  həmişə  Naxçıvan  toy  məclislərində  mütləq  qaydada  yallı
                  tutmaqla, mə`şəllər yandırmaqla o ərazidə xilas, təşəkkür, işığa ümid kimi baxıblar.

                  Yallı rəqs qruplarında qırmızı geyinməklə və başda olan yallı aparıcısının bir əlində
                  mütləq olaraq qırmızı dəsmalla ifa ediblər. Qırmızı işığın, istinin tərənnümçüsüdür.
                  Yallı janrı nəfəsli musiqi aləti olan zurna ilə icra olunur.

                  Zurna, dəm zurna, davul yallı iştirakçılarını müşayiət edir.
                  Zurna musiqi aləti səs tembrinə görə aparıcı, bütün musiqi səslərini bir yüksək səs
                  nizamına səsləyir.

                  Musiqi  aləti  olan  zurna  aparıcı  bir  səs  olmaqla  yanaşı,  eyni  vaxtda  ərazi  ad
                  daşıyıcısıdır, necə ki, Zurvan, Zəngəzur, Astazur və s.
                  O  zurna  səsi  çox  uzaqdan  eşidilsə  də  onun  səs  tezliyi,  səs  tembri,  məsafəyə  görə
                  dəyişmir. Eyni səs tembrini, dəyişməz saxlayır. Çağırır, səsləyir, oyadır, düşündürür,
                  əhval – ruhiyyəni yaxşılaşdırır.

                  Zurna  musiqi  səsi  mətinlik,  şücaət,  qəhrəmanlıq,  əziyyətlərə  sinə  gəlmək,  özünü
                  təsdiq etmək, gizliləri bəyan etmək, qaranlıqlar arasında xilas və nicat çağırışıdır.

                  O musiqi aləti, kainat səsinin incə bir səs tərənnümcüsüdür.
                  O  dövr  insanlar  tufana  qədər  də  tufan  ərəfəsindən  sonra  da,  yenə  də  bir  inam
                  daşıyıcıları olaraq qaldılar. Onlara mə`lum idi ki, işıq yaradıcı və törədicidir.

                  İşıq, o işıqdan isti, o istidən yalov, halov, alov törəyər. O alova, o istiyə ki, bütün canlı
                  varlıqlar, kütlələr, cisimlər, bütün bəşəriyyət o alova istiyə  möhtacdırlar və möhtac
                  olaraq da qalacaqlar.
                  Kainatlar da O Mütləq İşığa, istiyə möhtac yarandılar.
   645   646   647   648   649   650   651   652   653   654   655