Page 424 - Vahid Rzayev
P. 424

422




                  Bütün bu araşdırmaların hamısı, elə biri-birinə bağlı və elə biri-birini, tamamlayır ki,
                  daha həqiqətlər qarşısında ancaq heyrət gəlir, heyrət dayanır!
                  Çünki, bir çox tarıxı mə'bədlərin daş üstü təsvirlərinə baxıb, araşdıranda, olsun Misir
                  Ehramları, olsun Mayya mədəniyyəti Abidələri və s. hamısının üzərində, daş yaddaşı,
                  Gəmi  Qaya,  Qobustan,  Azərbaycan  ərasisində,  mağaralarda,  qayalarda sirli-sirli
                  qalmaqla, Azərbaycan məktəbinin davamıdırlar!

                  Bütün ətraf əzari Arxitekturalarının bir məktəbi, Gəmi Qaya, Qız Qalası, İçəri Şəhər
                  Arxitekturasında, çox ustalıqla işlədiliblər!
                  Ümumiyyətcə  xalçalar,  bir  kitabə  kimi,  xal-xal  ilmələnərək,  bir  yazı-mətn  kimi
                  baxlıırdı!
                  Toxunan Xalçalarda işlədilən mə'naları, onlara işlədilən Rənglər tamamlayırdı!

                  Ornamentlər,  həndəsi  formalar,  simvollar  rənglərlə,  biri-birinin  mətnlərini,  bu
                  xalçanın  niyə  bu  tərtibatı  daşıdığının  mahiyyətini,  bir  yazı  mədəniyyəti kimi,
                  xarakterizə edirdi!

                  Xalçalar  çox  zərif, çox  mə'nalı,  Kainat, Səma,  Təbiət qüvvələri,  Su,  Torpaq, bütün
                  Aləmləri  özündə  cəm  etdiyindən,  onlar  nəticədə  xalçalarda,  təsfir,  təstiq  edirdi!
                  “Xalça”, ad deyil, adlıq deyil! O, ad daşımır!
                  “Xalça”, xal daşıyır, üslub daşıyır, rəng daşıyır, söz, söhbət, mətn, ərəfə, daşıyır!

                  Mə'na, məntiq, mahiyyət daşıyır!
                  “Xalça”, ilmə - ilmə xal - xal, rənglər aləmi, rənglər, səmalar aləmi olaraq, cəmində,
                  ona Xal - ça deyilib, belə İfadə olunub!

                  Çox  sonralar, dulusçular  o,  sənətkarlar,  xalçalar  üzərində  işlədilən  bir  çox,
                  ornamentləri, həndəsi formaları, svastikanı, spiralı, butanı, maq, maqik işarələri, gil,
                  saxsı qablar üzərind də, gil, saxsı mə'mulatlarının üzərinə, köçürüb, həkk ediblər!
                  Azərbaycan ərazisində, miskərlər, zərgərlər bu ənənələri, bu təsviri sənət məktəbini
                  davam edərək, mis qablar üzərinə, zərgərlik mə'mulatlarına, bu İşarələri, çox ustalıqla
                  köçürüb, həkk ediblər, yaşada biliblər!

                  25.09.2016

                  ***


                  İlki su ilə, Sonu, su ilə...
                  Dünyaya insan gəlir, ilki Su ilə!

                  Dünyadan, İnsan köçür, onun da sonu, su ilə!

                  Niyə, dünyadan köçən İnsan, torpağa - torpaqla yox, torpağa da, qovuşmalıdır, su ilə?
                  Əvvəli də, su ilə, sonu yenə də, su ilə!
   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429