Page 423 - Vahid Rzayev
P. 423

421




                  Bu təsvirlərin hamısı, həm Yer üzünü əhatə edən, Bürclər ərəfəsini, Maqik qüvvəyə
                  malik olan, bir çox “həndəsi formaları”, Kainat mexanikasını, Astronomiyanı, əhatə
                  edirdi!
                  Xalçalara  köçürülən,  həmin  işarələr,  tətbiqi  -təsviri  sənət  əsər  kimi,  yaşayış
                  sahələrində, divar üstünə asmaq, şərti ilə toxynurdu!
                  Onların  üzərində  olan  o,  Kainat  mexanikasını,  Astronomiyanı,  ayaq  altına  salmaq,
                  məqsədə üyğun sayılmırdı!

                  Ayaq altına, ev şəraitində, həsir, onunun üstündən, palaz, kilim sərilərdi!
                  Amma, kilim, palazlar da, adətən düz xətli formalarda, zolaqlı xətlərlə toxunardı ki,
                  yaşayış  sahəsinə,  evə,  həyətə,  ailələrə,  yollar  “açılsın”,  yollar  uzansın,  evə  uğurlar
                  gəlsin, çatsın!

                  Xalçalar isə, xüsusi tərtibatlarla, xüsusi ölçülərə uyğun, xüsusi ornament və xüsusi,
                  həndəsi quruluşlarla, tərtibat verilirdi!

                  O, tərtibatçılar, kor - koranə olaraq, heç bir tərtibat vermirdilər!
                  Hər bir yaşayış evində, orta ölçü xalçalara, mə'na, mahiyyət, köçürülürdü ki, hər bir
                  xalçaya,  baxan  başqa  adam,  ailə  üzvü  olmayan,  kənardan  gələn  qonaq,  bu  Xalça
                  tərtibatında, bu ailəyə hansı talismanın, uyğun olduğu bəlli olurdu!

                  Qaya  üstü  təsvirləri,  tədqiq  edənlər,  belə  bir  qənaətə  gəlirlər  ki,  həmin  qaya  üstü
                  təsvirləri,  çobanlar  o  daşlara  həkk  edərək,  maldarlıqla  məşqul  olduqlarını  demək
                  istəyiblər!
                  Bu versiya, tamamı ilə, yanlışdır!
                  Çoban peşəsi çox yaxşı və lazlmlı peşədir!

                  Amma  ki,  çoban  həm  Astronom,  həm  sirli,  örtülü,  güzgü  effektləri  ilə,  Səma
                  simvollarını,  Kainat  İşıq  qanunlarını  daş  üzərinə  dəqiqlik  və  ardıcıllıqlarla  həkk
                  etməsi, bir o qədər də, inandırıcı görünmür!
                  Amma ki, bir  “xal, xalça”, söz birləşməsi,  Azərbaycan  ərazisində,  Şe'rlərdə,
                  Qəzəllərdə, xalq mahnılarında “Xal”, kəlməsi, bir İşarə, bir xal kimi, üstü örtülü, sirli
                  bir ifada kimi, işlədiblər!

                  “Sənin bir xalına, Buxaranı verərəm”, deyən kəs, xalın nə mə'na, kəsb etdiyini, yaxşı
                  bilirmiş!
                  Bu  Qaya  üstü  abidələrdə  nə  kimi,  qeyd-yazı,  simvollar,  ornamentlər,  həndəsi
                  formalar,  o,  təsvirlərin  bu  ərazidən,  Azərbaycan  ərazisindən  ilkin  yayılması,  qaya
                  üzərində  həkk  edilmiş,  Qoç,  Buğa,  simvollarının  bütün  elementləri  Günəş  mə'bədi,
                  Qız  Qalası da, işəri şəhər,  (Elm  şəhərinin),  qoşa  darvaza qapıları üzərində, bir  çox
                  Qalalar üzərində, şox ustalıqla istifadə edilmişdir!
   418   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428