Page 831 - Vahid Rzayev
P. 831

829




                  “Ziya”,  Günəş  İşığına  aid  olub,  parlıyan,  görünən,  önə  işıq  saçan,  işıq  saçan,  hər
                  tərəfdən,  çox  tərəfdən  görünən,  eyni  vaxtda,  çox  tərəfə  Düşüncənin  işığını,
                  Düşüncədən işıq salan, elm yolunu, işıqlandıran şəxsə, Elm insanı, öndə işıq aparan,
                  bir mə'nada isə, “Aydın”, kimi də, ifadə olunur.
                  Qaldı ki, “Qorqut”, (qud), adlığına, “Qorqut” adının mə'na daşıyıcılığı, “Qor”- oddan,
                  ocaqdan,  tonqaldan,  (material  aləm  üçün)  o,  öz  ətrafına,  odun  qığılcım  halında,
                  qığıcım işığı kimin, işıq yayan, işığın, gözlə görünə bilən halına aid olub, ondan, öz
                  kənarına, öz ətrafına, güclü işıq saçan qədərində, onun mə'nasında, şərh edilirdi.

                  “Qor” sözü, arxiaiq sözlər cərgısinə aid edildiyindən, müddət - müddət, Azərbaycan
                  ərazisində, həmin söz ifadəsi daha az işlədilir.
                  “Qut” (qud), isə, öncül, öndə gedən, öz ardıncan, böyük İnsan kütləsini apara bilən,
                  başçı anlamı daşıyır.

                  Bu,  mə'nada  Robin  -  qut, Tur  -  qut,  öncül,  qəhrəman  obrazı  anlayışı  daşıdığından,
                  Alman, İngilis dilində də, işlədilən, “Qut” (qud), ifadəsi, “yaxşı”, mə'nasını daşıyır.

                  Dədə, Qorqut - özü ilə, Qor, güclü işığını aparan, yayan, saçan anlayışı daşıyır, Qut
                  isə, o həmin böyük işığı daşımağa layiq olan, yaxşı, öncül, başçı, sərkərdə qədərində
                  ola bilən bir fərdə, aid edilir.
                  Bir  mə'nada  isə,  Qut,  öndə  gedən,  öncül,  yə'ni,  “Tur”, turdan-tura,  mərhələdən-
                  mərhələyə, bir qalıbiyyətdən, başqa bir qalibiyyətə apara bilən, fərdə aid edilirdi.

                  Azərbaycan  ərazisində,  İlkdən  olan,  ilk  insandan,  İşıq  anlayışını  kateqoriyalara
                  bölərək,  Günəşin  işığını  da,  onun  Ziyasını,  işıq  saçmasını  da,  Şüalarını  da,  odun,
                  atəşin, tonqalın, ocağın, şamın, çırağın, qığılcımın, daşı - daşa vurmaqla, (qovv daşı),
                  alınan ilk qığılcım da, həmin İlkin olan, onları, Mütləq olan, o, İşığa, o, İşıq Sahibinə,
                  Tanrıya, aid edirdilər.
                  Yer üzündə, bütün halların, istidən, isti ilə hasilə gəldiyinə görə də, alınan hər hansı
                  istiyə də, onu Ataş - Atəş, adı ilə, adlandırıb, o, İşığa, o İşıqdan törəyən, istiyə də,
                  diqqətlə, qayğı ilə yanaşıblar.

                  Azərbaycan ərazisində, ilkdən oturaq həyatı sürən o ilk insanlar, Kainat İşığını, Günəş
                  İşığını,  odu,  ocağı,  tonqalı,  xüsusi  ilə  ondan  ayrılan,  istini  çox  əziz,  çox  dəyərli
                  bilirdilər.
                  İndiki  dövrün  özündə  də,  min  illər,  milyon  illər  keçməsinə  baxmayaraq,  Yer  üzü
                  bütün bəşəriyyət, odsuz, işıqsız, istisiz, ötüşə bilmir, bir çox mə'mulatları da, onlarsız
                  əldə edə bilmir.

                  Bütün bəşəriyyət, oda, istiyə, Günəşə, işığa, atəşə, hələ də, möhtacdırlar.
                  Bütün  bəşəriyyət,  bütün  material  Aləm,  işığa  da,  oda  da,  istiyə  də,  tonqala  da,
                  möhtacdır, onlara ehtiyaclıdır, onlara da, pərəstir.

                  15.12.2017
   826   827   828   829   830   831   832   833   834   835   836