Page 589 - Vahid Rzayev
P. 589

587




                  Bu mə'nada, bir çox “nağıllarımız”, əslində, Mə'na, Məntiq daşıyıcıları idilər ki, min
                  illərlə, törəmədən-törəməyə, nəsildən-nəsilə, ərəfədən-ərəfəyə, dövrdən-dövrə qədər,
                  gəlib çıxı, biliblər!
                  Bu  “nağıllar”,  unudulmurdu,  ona  görə  ki,  bir  çox  nağıllarımızın  mahiyyəti,  İşıq
                  anlayışlı, idilər ki, İşıqla bağlı olan, mə'na mahiyyətlərində, idilər!

                  Məlik  Məmməd  “nağılını”,  təhlil  edərkən,  bir  çox,  gizli,  üstü  örtülü,  düşünüb-
                  düşünməyə, hesablanmış, məqamlar aydınlaşır!
                  Məlik  Məmməd  nağılında  deyilir  ki,  “Məlik  Məmməd,  Qaranlıq  dünyadan,  İşıqlı
                  dünyaya, çıxmaq üçün, Simurq quşu ilə (Simuq quşu, İşıq saçan, İşıqlı quş mə'nasında
                  ifadə  olunur.  Qərbdə  isə,  xöşbəxtlik,  Feniks  quşu  kimi,  onların  nağıl  janrında  bir
                  personaj kimi istifadə, olunur), “yer altı Aləmdən, uçdu”, deyərək, nağılda deyilir ki,
                  “uçarkən yolda, “Qa - desə, Qa, verərsən”, “Qu - desən, Qu, verərsən!” - deyilir.

                  Məlik Məmməd, Simurq quşu ilə, İşıqlı Dünyaya çıxdı”.

                  Nağılın, öz Mahiyyəti, İşıq anlamında, cəm olunubdur!
                  O, dövr, çox qədim dövr üçün, bir Hecada olan, “Qu”, İşıq anlamı daşıyırdı!

                  “Qa” isə, qida mə'nasını kəsb edirdi!
                  Necə ki, Qa-Qa (şirniyat), Qa-tıq (Qa - ağ olan, qida), və s.

                  “Qu” isə, İşıq olan, İşıq saçan, dairəvi olan, “Qun”, - (Gün kimi), ifadə olunurdu.
                  “Qu-yu”,  sözü  də,  torpaq  səthindən,  dairəvi  olaraq,  torpaq  dərinliyinə,  Su  üçün
                  qazılan,  Suya  çatan,  o,  Sudan  istifadə  etmək  üçün,  o  konstruksiyaya  da,  “Qu-yu”
                  deyilirdi, indiki dövrün özündə də, həmin mühəndis qurğusuna, “Quyu”, deyirik!

                  Bir  mə'nada  isə,  “yu”, təmizlik,  yumaq,  çirkdən,  azad  etmək,  təmizləmək  və
                  təmizlənmək, Saflaşdırmaq, Saf olan, Ləkə götürməyən, anlamında ifadə olunurdu!

                  Saf-Suf,  “Sufi”  də,  İşıq,  Günəş  qədər  Parlaq,  Pakdır,  Təmizdir,  Ləkə  Götürməyən,
                  mə'na anlamını, daşıyırdı!
                  Bu anlamda, Azərbaycan ərazisində, ilk çağlardan olaraq, Saf - Suf (i)lar, Kahinlər,
                  İşıq daşıyıcıları, Zahidlər, Öncüllər kimi, tanınırdılar!

                  Amma  ki,  o  qədim  dövür,  “Qo”  -  da,  İşıqlı  düşüncə,  Saf  düşünmək,  kimi  ifadə
                  olunaraq,  “Qor”  isə,  gözlə  görmək  mümkün  olan,  Yanmaqda  olan,  İşıq  saçan
                  tonqaldan, ocaqdan, atılan, od Qığılcımına sıçrayan, köz Qığılcımlarına, “Qor” - İşıq
                  kimi, deyilirdi!
                  Yə'ni ki, İşıq saçan bir Varlıq, bir Vücut anlamı kimi, xarakterizə olunurdu!

                  Bir  mə'nada  isə,  “Qor”  -  onun  qarşısında,  maniyə  olmayan,  sərbəst  olan,  vaxtında
                  qərar qəbul edə bilən, kimi də, dərk edilirdi!
   584   585   586   587   588   589   590   591   592   593   594